31 Temmuz 2008 Perşembe

YÖRESEL ETKİNLİK -3-ZEYTİNYAĞLILAR

TARİF:29

TARİFİN ADI:KURULUKLARDAN ZEYTİNYAĞLI KIŞ DOLMASI

TARİFİN YÖRESİ:GAZİANTEP

TARİFİ GÖNDEREN:YAPRAKSARMA

Arşivimi karıştırınca kuruluklarla yaptığım zeytinyağlı

dolma aklıma geldi.Size bu güzel tarifi bir kez daha

hatırlatmak istedim.Tarife buradan ulaşabilirsiniz.

<





http://selmahlc.blogcu.com/
http://birdemliksohbet.blogspot.com/
http://yoresellezzetler.bloggum.com/tarafından hazırlanmıştır.

Photobucket
AYIKLANIŞI
Photobucket

TARİF:28

TARİFİN ADI:BAMYA

TARİFİ GÖNDEREN:YAPRAKSARMA

TARİFİN YÖRESİ:GAZİANTEP

Arkadaşlar bildiğiniz gibi zeytinyağlılar etkinliğini
ben yapıyorum.Ben size hem zeytinyağlı hemde etli
bamya tarifi vereceğim.Gaziantepte etin girmediği yemek
çok azdır..Ama siz dilediğiniz gibi yapınız.

ZEYTİNYAĞLI BAMYA

MALZEME LİSTESİ

1 su bardağı zeytinyağı

2 kuru soğan

2 yeşil biber

3 adet olgun domates

yarım kg.bamya

2 tane kesme şeker

2 yemek kaşığı domates ve biber salça karışımı.

1 su bardağı pişmiş nohut

YAPILIŞI

Önce yağda sırayla soğan ve biberi,daha sonra domatesleri
bir güzel pişiriyoruz.En son salçasını çalıp içine bamyaya yetecek
kadar su ekliyoruz.Salçalı suyumuz bir taşım kaynayınca kesme
şekeri ve bamyayı ekliyoruz.Bamyayı koyarken eğer ekşisini
koymazsak sünebilir..En son bamya pişince 1 su bardağı pişmiş
nohudumuzu ekliyoruz.Afiyet olsun.

NOT:Etli bamya için önce istediğimiz kadar parça eti yağda
kavurup diğerlerini sırayla ekliyoruz.Kesme şeker koymuyoruz.

Bamyayı ayıklama şekli:Öncelikle baş tarafını asla düz kesmiyoruz.
Kalem ucu gibi başın etrafında dönerek kesersek asla sünme olmaz.
Bence bamya sevmeyenler birde böyle deneyin canım.

5 yorum:

capankizimutfakta dedi ki...

PORSELEN DEMLİK yepyeni bir etkinlik ile karşınızda…
YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ-4 PİLAVLAR

http://porselendemlik.blogcu.com
http://selmahlc.blogcu.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
http://yoresellezzetler.bloggum.com tarafından hazırlanmıştır

etkinliğimizin yeni sahibesi www.capankizimutfakta.blogspot.com olarak 10/8/2008 ile 01/09/2008 tarihleri arasında 20 gün boyunca ben yapacağım konumuz:PİLAVLAR

anadolunun zengin sofrasını evlerimize sunmak,bizi biz yapan değerlerimizin hünerli ellerle bütünleştiği yemeklerimizin tarih kokan hikayelerini sunmak ve bu lezzetleri siz değerli dostlarımızla paylaşmak…
sizde bu lezzet dolu maceraya davetlisiniz…
eğer sizlerinde sofralarında yer bulan kendi yörenize ait bir tarifiniz var ise tarifinizi bize ulaştırabilir böylece bir yerlerde kalmış lezzetleri tüm dostlarınızla hem paylaşmış olacak hem de yörenizin kültür ve değerlerini tanıtmış olacaksınız
yapmanız gereken şey;
hazırladığınız yöresel yemeğinizi ismi ,yöre adı ,tarifi ve birkaç aşama ile çektiğiniz fotoğraf ile bloğunuzda yada sitenizde yayınlayıp daha sonra ev sahibine yorum ya da e-posta ile haber vermek
örnek:
isim:perde pilavı
yöre adı:siirt
buraya ise tarifimizin resmi ile beraber detaylı anlatımı gelecek şekilde…
iletişim:kadininmutfagi@hotmail.com ya da www.kadininmutfagi.blogcu.com
unutmayın tarifler sadece tarihi yöresel tarifler olmalıdır

akasyakokusu dedi ki...

merhaba canım..dediğin gibi tarif uyduruk ama Allah c.c.nin verdiği nimetlerin hepside bereketli..yenilen herşey güzel değilmi.
ortaya bir yemek çıkıyor işte.
cuman mübarek olsun sevgiler.

akasyakokusu dedi ki...

Merhaba canım önemli değil yok yok uyduruk dedim ama.Tarifsiz yaptım diye öyle yazdım ben.
Dediğim gibi Allah c.c.nin sonsuz nimeti var.Bir araya getirip yemeli değilmi..
mutlu haftasonların olsun..

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

dolmalarda, bamyada nefis.her iki lezzetide çok severim.ellerin dert görmesin canım.mutlu pazarlar.

akasyakokusu dedi ki...

Merhaba canım..Nihayet antalya piyazımı yaptım sayfamda alabilirsin..sözümüde tuttum:))
aman gitmeden unutmıyayım dedim..
saol varol canım sana kolay gelsin..öpüyorum kocaman sevgilerimle.