2 Ağustos 2008 Cumartesi

yöresel lezzetler-3-zeytinyağlılar

TARİF:32

TARİFİ GÖNDEREN:BAHRİYE ARKADAŞIM

TARİFİN ADI:PEYNİRLİ KABAK

TARİFİN YÖRESİ:İZMİR

Bu tarifi Sevgili arkadaşım anemonun mutfağı yani Bahriye

arkadaşım yollamış.Görüntü çok güzel.Tadıda öyledir tabi ki.

Ona bana gösterdiği ilgiden,dostluktan dolayı çok teşekkür

ediyorum.

Elleri dert görmesin.Tarifine buradan bakabilirsiniz.



Photobucket
TARİF:31

TARİFİN ADI:ZEYTİNYAĞLI DOLMA

TARİFİ GÖNDEREN:YAPRAKSARMA

TARİFİN YÖRESİ:GAZİANTEP

MALZEME LİSTESİ:
Dolmalık patlıcan
Dolmalık kabak
Dolmalık biber
yaprak
İÇ MALZEME

2 su bardağı zeytinyağı
3 adet domates
3 adet biberin tohumu
6 kaşık salça
1 kg.pirinç
2 adet kuru soğan
1 baş kuru sarımsak
limontuzu
kırmızıbiber
karabiber

Dolmalıklarımızı oyuyoruz.Patlıcanı içini bıçakla dönerek sanki
yuvarlak daire çizer gibi yapıp patlıcanın arkasından bastırarak içini
çıkarıyoruz..Sonra kazıyarak hazırlıyoruz
Photobucket
İstersekde benim yaptığım gibi kulplu bırakıp içini oyuyoruz.
Photobucket
Soğanı,sarımsağı,oyduğumuz biberin tohumlarını,sarımsağı,soyduğumuz
domatesleri minikçe doğruyoruz
İçine zeytinyağımızı ,salçamızı,karabiberi,tuzu,limontuzunu
koyup güzelce karıştırıyoruz.
Rengi kıpkırmızı olmalı.Daha sonra tadına bakar içine yıkadığımız
pirinci ekleriz..Tadıda güzelse dolmalarımızı doldururuz.
Pişireceğimiz zaman suyuna 1 kaşık salça ezip,
istersek tuz ve limontuzu az olduysa ekleyip
dolmamıza yarıdan az olacak şekil suyunu koyarız.
Dolmanın suyunu koyduktan sonra üzerine dolma
taşı yada kapak koyarız. Yüksek ısıda bir taşım kaynayana
kadar bekleriz.Sonra kısık ateşte yaklaşık
1,5 saat pişiririz..Afiyet olsun.
Diğer dolma tariflerim için buraya bakabilirsiniz.




TARİF:30

TARİFİN ADI:ANTALYA PİYAZI

TARİFİ GÖNDEREN:AKASYA KOKUSU

TARİFİN YÖRESİ:ANTALYA

Bu piyazı Akasya kokusu blogspot arkadaşım sırf sözünde durmak

için yaptı.Ona çok teşekkür ediyorum.Tarife buradan ulaşabilirsiniz.

Canım ellerine sağlık.Çok değişik bir piyaz.










http://porselendemlik.com
http://selmahlc.blogcu.com/
http://birdemliksohbet.blogspot.com/
http://yoresellezzetler.bloggum.com/tarafından hazırlanmıştır

3 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

selam canım ne demek asıl ben tşk ederim..aklıma hep o piyaz geldiği için sana katılmak istedim.bugün yarın artık sebebi oldu..
birde ehhh unutkanlıkta eklenince ertelendi..en güzel paylaşımlarda buluşalım canım..inşaAllah 20 gün sonra..artık eşim izne ayrıldı bugün.pazartesi antalya yolcusuyuz..
linkini alıyorum daha sık görüşmek dileğiyle kocaman sevgiler.

Adsız dedi ki...

canım merhaba
ya hayrola yoksun nerdesin hadi ben iş yerinden giremiyorum akşamda çok yorgun oluyorum giremiyorum ama sen neden yoksunnn beni merakta bırakma bi ses ver demi ama..))) sevgilerimi bıraktımmm...

anemon

Sevil Şahin dedi ki...

cnm etkinlikte hazırlayanlar kısmına http://porselendemlik.com adresinide eklermisin sanırım unutmuşsun sevgiler şimdiden teşekkür ederim