9 Temmuz 2008 Çarşamba

ISLAK ZEBRA KEK(P.D.Ç.S.E26)

Photobucket

MUHTEŞEM BİR TAD
Bu pastayı Huriye arkadaşımıza yolluyorum.Elleri
dert görmesin.Bende Zeytinyağlılar etkinliğime herkesi beklerim.
Ben ilk defa denedim.Ama buzlukta bekleyince birde
üzerine döktüğünüz sos donunca harika oluyor.Tam yaz
pastası.Nasılmı yapılıyor işte malzeme listesi
MALZEME LİSTESİ
Keki için
1,5 su bardağı şeker
3 yumurta
1,5 su bardağı süt
2 su bardağı un
1 kabartma tozu
2 kaşık kakao
1,5 su bardağı ayçiçek yağı

ÇİKOLATA SOS İÇİN
1 su bardağı süt
1 su bardağı su
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı kakao
4 yemek kaşığı şeker

Süslemek için krem şanti

YAPILIŞI
Yumurta ve şekeri çırpıyoruz.İçine süt ve sıvıyağı ekliyoruz.
Bu karışımın 1,5 bardağını alıp kaldırıyoruz..Sonra içine istersek
kakaoda koyabiliriz.Ben koydum güzel oldu.Kalan karışımı ununu ve
kabartma tozunu ekledikten sonra ikiye ayırıyoruz. Bir kısmına
kakao koyup çırpıyoruz.Diğeride öylece kalıyor..Daha sonra yağladığımız
tepsiye bir kakaoludan bir diğerinden ortadan başlayarak döküyoruz.
Hepsinden 3 yemek kaşığı olarak.Onlar zaten sonra yayılıyor.
Ama ben direk kakao eklediğim için benimki ikiside kakaolu oldu
malesef.Ama buda açıklı koyulu çikolatalı gibi oldu.
180 derece fırında pişiriyoruz.Fırından çıkar çıkmaz sosu
üzerine döküyoruz.Onun üzerine ocakta ağır ağır pişirdiğimiz
çikolata sosu döküyoruz.En son olarak krem şanti ile
süslüyoruz..Afiyet olsun canım.
Buda çift kakolu zebra kek oldu..
Photobucket

4 yorum:

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim benim pastan sahane olmus bir tanesi harika,o dilimli goruntuyu alsam mi off harika,agzim midem canim çektiii yaaa)ellerine saglik. Balim tekrardan katildigin için çok tesekkür ediyorum,seni yine beklerim ama olurmuu,bu pazar bitiyor çunku,çok sevinirim. Zeytinyaglilara bende katilirim dun yaptim ama baslasin yayinlarim o zaman tamam mi,hazir yazken de zeytinyagli tarif çokkk. Öpuldun gulum.

AYRICA : PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..Yayına Hazırlayanlarhttp://nasibim.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/Sorumlu Müdür http://selmahlc.blogcu.com/Grafik Tasarım Düzenleme Yagmur İparSizde sununumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tek şey adınızı sitenizin adresini dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır:)
Örnek isim: SEVİL SAHİN
Site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com/
Tarif : SALATAYARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/search/label/SALATA%20YARI%C5%9EMASI%20TAR%C4%B0FLER%C4%B0

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

canım şahane bir kek olmuş ellerine sağlık bir dilimcik aldım:) kocaman sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canım iyi akşamlar kek süperrrrrrrr ellerine sağlık yiyenlere afiyet olsun ilk fırsatta deniycem öptüm

Adsız dedi ki...

çok güzel ama çokda zor yapabileceğimi sanmiyıyorum :( bi yapan olsa yesek :P