4 Temmuz 2008 Cuma

Sumak ekşisi

Photobucket



İşte size yöresel bir lezzet..Bunu komşum Asiyeden görüntüledim.



Bildiğiniz ekşi.Ama sumak denen bir bitkinin suyundan elde ediliyor.



Ben hiç kendim yapmadım ama komşum sumağı bir güzel ıslayıp



üzerine un serperek suyunun çıkmasını sağladığını ,koyulaştıkça



kaptan kaba aktararak tam kıvamına gelene kadar güneşte beklettiğini



anlattı.Önceleri limontuzu yerine dolmalara,salatalara hep sumak



ekşisi kullanılırdı.Ama şimdilerde bu güzel lezzet unutulmak üzere..



Biz kısıra kullandık.İnanın tadını baya değiştiriyor.Denemenizi tavsiye



ederim.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım sumak ekşisini paylaşmakla çok iyi yapmışsın çok değişik bir lezzet,salatalarda ve kısrda enfes olur öpüyorum

Adsız dedi ki...

çok ilginç ilk defa duydum ben bu sumak eksişini en kısa zamanda alıp deniyeyim

Ayşegül İlikçi dedi ki...

Ben 12 yıldır Kahramanmaraş'ta yaşıyorum. Burada ekşili yemeklerde, dolma ve kısırda kullanılıyor. Ben önceleri kullanmıyordum. Şimdi sumak ekşisi yoksa dolma yapmıyorum. Yöre halkı ekşiakıtı diyor.
Sevgiler...