22 Haziran 2008 Pazar

UMAÇ(EKMEK KÖFTESİ)

Photobucket

İşte size Antepte yapılan ev ekmeği..Bu ekmek önceden yapılıp serilerek kurutulup kaldırılır istendiği zaman su çileyerek sulanarak, yumuşacık bir ekmek elde edilir..Çok lezzetlidir.Gözleme açar gibi açılsada yufka kadar ince yapılmalıdır..Ben size bu ekmekten yapılan ekmek köftesi yada bizim deyimimizle umacın tarifini vermek istiyorum..Bu yemeği evde kuruyan ekmeklerinizi ufacık bölüp az ıslayarakta yapabilirsiniz.

MALZEME LİSTESİ
3 adet ev ekmeği
2 tane orta boy domates
1 adet yeşil biber
1 yemek kaşığından az biber domates salçası karışımı
2baş Antep peyniri
1 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı kırmızıbiber
1su bardağından az sıvıyağ

YAPILIŞI
Ekmekler köfte leğenine alınıp bir güzel kırılır..İçine domates ,peynir rendelenir ,soğan minik doğranır.Diğer mazlemelerin hepsi konup bir güzel yoğrulur..Çok az su ile yoğurmak gerekir..Hamur gibi olursa güzel olmaz.Afiyet olsun.



Photobucket

2 yorum:

anemonun mutfagi dedi ki...

canımmm
blogun hayırlı olsun...:)) bak seni buradada buldummmm valla bende aldım blogspot ama daha birşey yapmadım hatta nasıl yapılacağına bile bakmadım..vee ben bu ekmek köftesini bilmiyordummm bak bana bunu yapmamışlardıııı..:))) öptüm canım ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

zaten bi bu kalmıştı köftesini yapmadığınız bunuda yaptınız tam oldu. ama nefissss görünüyo elinize sağlık.