28 Haziran 2008 Cumartesi

PROFİTEROL&EKLER P.D.Ç.S.E26

Photobucket
BU TARİFİMİ P.D.Ç.S.E26 YI YAPAN KELEBEKLİ SANİYELER ARKADAŞIMA YOLLUYORUM.SEVGİLERİMLE BİRLİKTE


Bildiğiniz gibi blogcuda sorun çıkması yüzünden blogspotta yeni bir sayfa açtım..Bu

yüzden arada iki blogtada aynı tarifleri

yayınlayacağım..http://yapraksarma.blogcu.com/.Bu diğer adresim

Şimdi size profiterol tarifi vermek istiyorum.Sandığınız gibi zor değil inanın..Benim

2.deneyişim ve çok memnun kaldım.Tadıda acaip güzel..

MALZEME LİSTESİ

HAMURU İÇİN


2Bardak sıcak su

yarım paket margarin

6 yumurta

6 çorba kaşığı un

İÇ KREMASI

1yumurta

1litre süt

5 yemek kaşığı un

1 su bardağı şeker

az margarin

1 adet vanilya

ÇİKOLATA SOS

2 bardak su

2 bardak süt

1 su bardağı şeker

2 yemek kaşığı kakao


YAPILIŞI

Öncelikle tencerede suyumuzu kaynatıyoruz.İçine margarini koyup eriyince ocaktan

alıyoruz..İçine unumuzu ekliyoruz..İyice güzel bir hamur olup özleşene kadar

karıştırıyoruz..Daha sonra tek tek yumurtalarımızı koyup çırpma teliyle unlu

karışıma yediriyoruz..Yumurtaları tek tek ekleyip güzel bir hamur elde ettikten

sonra hafif cıvık olan harcımızdan yemek kaşığı dolusu yağlanmış tepsiye

aralıklı olarak döküyoruz..Fırında üzeri sertleşene kadar pişiriyoruz..

Fırını soğumadan asla açmıyoruz..

Gelelim kremasına ;Tüm malzemeyi koyup bir güzel üstü göz göz olana kadar

kısık ateşte pişiriyoruz..

ÇİKOLATA SOS

Tüm malzemeyi koyup onuda kısık ateşte pişirip soğumaya bırakıyoruz..

En son hepsi soğuduktan sonra profiterolları ikiye kesiyoruz.Zaten içi tamamen boş

olduğundan krema ile doldurup üzeine çikolata sos döküyoruz..

Benim yaptıklarım çok büyük olmasına rağmen tam 2 tepsi çıktı..Çokda bereketli.

Yaz günleri için ideal bir tatlı afiyet olsun..





Photobucket

OCAKTAKİ HALİ VE AŞAĞIDA YUMURTA KONDUKTAN SONRAKİ HALİ

Photobucket

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Mmmmmm ellerine sağlık canım benim tatlıya hele çikolatalısına hiç dayanamam ellerine sağlık bu tabağı alıp kaçıyorum kızma olur mu???İyi hafta sonları dilerim öptümmm

sevgipinari01 dedi ki...

Hayırlı geceler,ellerinize sağlık arkadaşım.Pastanız nefis görünüyor.Bir kez olumsuz bir sonuç ortaya çıkınca bir daha hiç profiterol yapma girişiminde bulunamadım.Pişerken fırın kapağını açmamak gerekiyormuş sanırım ondan olmamıştı.İnş. bir gün deneyip güzel sonuç alabilirsem bu pastada kendime güvenim gelecek:)Hayırlısı bakalım.Güzel bir pazar geçirmeniz dileğiyle muhabbetle kalın:)

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim benim ellerine saglik,profiteroller ve ekler pastan sahane bende çok seviyorum dedigin gibi çok lezzetli oluyor,tarifi kaydettim pazartesi gunu yayinda olacak,biliyorsun etkinlik iki hafta suruyor bu zaman içerisinde diledigin kadar tarif yollaya bilirsin,iyi haftasonlari opuyorum.

Adsız dedi ki...

merhabalar ellerine saglık çok güzel görünüyor eminim tadıda harikadır..hayrlı geceler

Adsız dedi ki...

ellerine saglık canım çok güzel görünüyor sevgilerle hayırlı geceler lezzetcesmesi.blogcu.com

Sevil Şahin dedi ki...

MERHABALAR ARKADAŞIM 26. Ev sahibemiz olan HURİYE(KELEBEKLİ SANİYELER) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
EMEGİNE SAGLIK GUZEL BİR HAFTA DİLERİM
Sevgilerimle SEVİL

Adsız dedi ki...

şu profetorolü sewmem ama yinede nefis görünüyo eline sağlık canım