17 Mart 2009 Salı

KOKOSTAR


Daha önce kokostar tarifi vermiştim.Ama uzun zaman sonra bu eski tadı yeniden yapmak istedim.Bu sefer süslemesinide daha hoş yaptım..Daha önce denemeyenler için işte malzeme listesi

MALZEME LİSTESİ
1 kahve fincanı kakao
2 yumurta(akının bir içi için ayrılacak)
1 kabartma tozu
1 vanilya
2 kahve fincanı pudra şekeri
Aldığı kadar un(yumuşacık bir hamur olacak)

İÇ MALZEMESİ
2 su bardağı hindistan cevizi
2 su bardağı pudra şekeri
1-2 yemek kaşığı süt
1 yumurta akı

SOSU İÇİN
yarım su bardağı süt
1 yemek kaşığı kakao
1yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı un ve nişasta karışımı

Pişme derecesi

Tüm malzeme ile yumuşak bir hamur elde ediyoruz..
İç malzemeyi de süt ile yumuşakça hazırlıyoruz.Dağılamayacak kadar olması yeterli.
Hamurdan cevizden küçük parçalar koparıp içine hindistan cevizli karışımdan ekliyoruz.Ve güzelce kapayıp hamuru yuvarlıyoruz..Yağladığımız fırın tepsisine kurabiyelerimizi diziyoruz.260 derece ısıtılmış fırında kurabiyemizi pişiriyoruz.Çikolata sosumuzu kısık ateşte üzeri göz göz olana kadar kısık ateşte pişiriyoruz.Sosun topaklanmaması için mikserle ununu kakaosunu çırpıp karıştırabiliriz..Daha sonra soğuyan sosumuzu huni şekline getirdiğimiz yağlı kağıta boşaltıp güzelce kurabiyelerimizi süslüyoruz.Ben yağlı kağıt açılmasın diye koli bandıyla bir güzel tutturdum..Ucunuda minicik kestim..Harika bir kurabiye afiyet olsun

Hiç yorum yok: